تبليغات

پخش و فروش كبك در استانهاي لرستان و كرمانشاه با قيمت مناسب. آدرس:كرمانشاه،بيستون،شهرك الزهرا تلفن تماس: 09187154091 مدير:صادق رضايى

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

حذف ردپاها در مرورگر

هنگامى كه سايتى را درون مرورگر باز مىكنيد بى آنكه متوجه شويد تصاوير،انيميشن ها و برخى ايگر صفحات به صورت خودكار روى كامپيوتر شما ذخيره مىشوند تا پس از قطع ارتباط با اينترنت هم امكان مشاهده ى اين صفحات به صورت آفلاين (offline) وجود داشته باشد.
براي مشاهده اين اطلاعات از منوى Tools پنجره ى Internet Options را باز نموده و به زبانه ى General يه نگاهى بيندازيد.
در بخش Temporary Internet files دكمه اى به نام Setting وجود دارد كه با كليك كردن روى آن و سپس انتخاب دكمه ى View File پوشه مربوط به اين فايل ها ظاهر خواهد شد.
اگر مىخواهيد اين رد پاها را پاك كنيد، كافى است در زبانه ى General روى دكمه ى Delete Files كليك نموده و پيغام حذف را تاييد كنيد. البته در صورت پاك كردن اين فايل ها ، صفحات موجود در History ديگر به صورت Offline قابل مشاهده نمىباشند.
رد پاى ديگرى كه هنگام كار با اينترنت بر جاى مىماند مربوط به تاريخچه يا History مرورگر است. اگر در بالاى مرورگر روى دكمه ى History كليك كنيد، در سمت چپ صفحه پنجره اى باز شده و سوابق كار با اينترنت را به تفكيك روز و هفته نشان مى دهد. با كليك كردن روى نام روزها يا هفته ها ليست صفحات مرور شده در آن بازه ى زماني ظاهر مىشود. براى پاك كردن اين ليست، كافى است در انتهاى پنجره ى Internet Options روى دكمه ى Clear History كليك كنيد.
اگر عدد مقابل Days to keep... را هم به صفر تغير دهيد، ديگر سوابق كار با اينترنت در مرورگر شما ذخيره نخواهد شد. با پاك كردن History كليه نشانىهاى اينترنتى ذخيره شده در نوار آدرس هم پاك خواهند شد.
به جز موارد فوق، قابليت ديگرى در مرورگر وجود دارد كه Auto Compelet ناميده مىشود. در حالت عادى، مرورگر اينترنتى نشانىهاى قبلى و اطلاعات وارد شده در كادر هاى متنى مثل كادرهاى متنى حرفى را وارد مىكنيد با نشان دادن سابقه ى موجود شما را از درد سر تايپ مجدد برخى نشانىها يا كلمات راحت كند. هر چند اين قابليت جهت صرفه جويى در وقت كاربران براى وارد كردن اطلاعات مشابه ايجاد شده اما برخى افراد به هر دليل آن را نمىپسندند.براى پاك كردن اين ليست يا غير فعال كردن اين قابليت، در پنجرهى Internet Options روى زبانه ى Content كليك كرده و در انتهاى پنجره دكمه ى Auto Complete را انتخاب نماييد.
در پنجره ى ظاهر شده چنانچه تيك كنار عبارات Web Address و Forms را برداريد، ديگر عبارات تايپ شده ذخيره نخواهد شد. براى پاك كردن اطلاعات قبلى هم مىتوانيد روى دكمه Clear Forms و Clear Passwords كليك نموده و پيغام هاى ظاهر شده را تاييد كنيد.
براى تامين امنيت بيشتر در ورود نام هاى كاربرى و رمزهاى عبور، بهتر است تيك عبارت سوم يعنى user nams... را هم برداريد تا از ذخيره شدن آنها در كادرهاى متنى جلوگيرى شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر